Založ si blog

Slovenské ľudové rozprávky

V týchto dňoch ma skoro vystrelo. Započula som v správach debatu na tému násilia v rozprávkach, a o ich vhodnosti – nevhodnosti pre naše deti….to ako čo je?

V rozprávke o Jankovi a Marienke sa vraj hneď v úvode dejú závažné trestné činy, ako obmedzovanie osobnej slobody ( ježibaba zavrie Janka do  klietky), alebo hrôzostrašná scéna, keď na záver ježibaba zhorí v peci.

Alebo rozprávka o Snehulienke, a siedmich trpaslíkoch, keď zlá macocha chce dať zavraždiť Snehulienku, a od vykonávateľa vraždy chce ako dôkaz jej srdce….

 

Zláštne, nechcem byť zlá, ale prečo mi to príde tak, akoby nám chceli zobrať niečo dôležité….všetci sme rástli na týchto rozprávkach, z týchto príbehov sme sa učili rozdielu medzi dobrom a zlom, a v týchto rozprávkach vždy dobro vyhraje nad zlom.

Ktoré zozprávky budú teda vhodné pre naše deti? Lebo medzi zatracovanými sú všetky, ktoré sú tak príznačné pre náš región, aj tie od bratov Grimmovcov, aj tie, ktoré zozbieral P. Dobšinský…To na čom majú rásť naše detičky? Na medvedíkovi Pú? A to už prečo? Lebo nejaký blázon je presvedčený, že postavičky v rozprávkach treba nevyhnutne súdiť podľa trestného poriadku SR, alebo je nevyhnutne potrebné v rozprávkach dodržiavať základnú listinu ľudských práv a slobôd, a samozrejme všetky dohovory a odporúčania EÚ???

 

:)) Ani neviem, či sa mám smiať, alebo plakať.

Rómovia a my

22.03.2012

Raz, keď som bola ešte pubertiačka, som sa strašne rozčúlila na rómov. Už si nepamätám, že prečo, ale strašne som bola nahnevaná. Prišla som na návštevu k babke, posťažovala som sa. Pozorne si ma vypočula, a povedala mi jednu vetu, ktorú si pamätám dodnes….“ nie je väčšie nešťastie pre človeka, ako narodiť sa v cigánskej osade ako žena.“ Hneváme [...]

Cena vajec

20.03.2012

Vždy pred Veľkou nocou idú ceny vajec hore. Tento rok je ale zvláštny. Výhovorky, že obohatený chov, podľa mňa neobstoja. Veď predsa diskusia na tému „slepky a ich šťastný život“ sa tu vedie už dlhé roky. Legislatíva o zákaze klietkového chovu platí, bolo dostatok času sa pripraviť. Podľa mňa ale veľkochovatelia dúfali, že sa čosi udeje, že predsa zisk [...]

Domáce násilie

15.03.2012

Mala som suseda. Dlho bol slobodný. Nejako sa nevedel usadiť. Javil sa mi ako celkom v pohode človek. Vedela som, že má vážnu známosť. Jedného dňa pri pití kávy na pavlači oznámil, že sa ide ženiť. Čakajú prírastok do rodiny. PO svadbe nejaký čas ešte žili oddelene, lebo manželka mala prácu v hlavnom meste, a až do nástupu na materskú chcela v tej práci zotrvať. S [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

karolinocka

Ako vidím svet a dianie v ňom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 30241x
Priemerná čítanosť článkov: 2016x

Autor blogu

Kategórie