Založ si blog

Cena vajec

Vždy pred Veľkou nocou idú ceny vajec hore. Tento rok je ale zvláštny. Výhovorky, že obohatený chov, podľa mňa neobstoja. Veď predsa diskusia na tému „slepky a ich šťastný život“ sa tu vedie už dlhé roky. Legislatíva o zákaze klietkového chovu platí, bolo dostatok času sa pripraviť. Podľa mňa ale veľkochovatelia dúfali, že sa čosi udeje, že predsa zisk nepustí…ale pustil. Za enormnými cenami vidím nenažratosť veľkochovateľov. Zvýšené náklady na výmenu klasických klietok za tie obohatené by chceli späť okamžite. V obohatených klietkach musí byť menej nosníc, čiže na metre štvorcové priestoru sa ich logicky zmestí menej, to by teoreticky mohlo mať za následok mierne zvýšenie cien. Ale nie o 70 – 100 %.

Mám doma asi pädesiat nosníc. Po dlhej zime krásne znášajú. Čo nespotrebujem, predám. Ale za takú istú cenu, ako predtým. Za 10 vajec 1,33 € Nepotrebujem zdierať nikoho. Ľudia v mojom okolí to vedia, a nemám o zákazníka núdzu. Preto nepochopím aroganciu, s ktorou títo kvázi obchodníci jednajú so zákazníkmi.

Slovenské ľudové rozprávky

10.10.2012

V týchto dňoch ma skoro vystrelo. Započula som v správach debatu na tému násilia v rozprávkach, a o ich vhodnosti – nevhodnosti pre naše deti….to ako čo je? V rozprávke o Jankovi a Marienke sa vraj hneď v úvode dejú závažné trestné činy, ako obmedzovanie osobnej slobody ( ježibaba zavrie Janka do klietky), alebo hrôzostrašná scéna, keď na záver ježibaba [...]

Rómovia a my

22.03.2012

Raz, keď som bola ešte pubertiačka, som sa strašne rozčúlila na rómov. Už si nepamätám, že prečo, ale strašne som bola nahnevaná. Prišla som na návštevu k babke, posťažovala som sa. Pozorne si ma vypočula, a povedala mi jednu vetu, ktorú si pamätám dodnes….“ nie je väčšie nešťastie pre človeka, ako narodiť sa v cigánskej osade ako žena.“ Hneváme [...]

Domáce násilie

15.03.2012

Mala som suseda. Dlho bol slobodný. Nejako sa nevedel usadiť. Javil sa mi ako celkom v pohode človek. Vedela som, že má vážnu známosť. Jedného dňa pri pití kávy na pavlači oznámil, že sa ide ženiť. Čakajú prírastok do rodiny. PO svadbe nejaký čas ešte žili oddelene, lebo manželka mala prácu v hlavnom meste, a až do nástupu na materskú chcela v tej práci zotrvať. S [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

karolinocka

Ako vidím svet a dianie v ňom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 30232x
Priemerná čítanosť článkov: 2015x

Autor blogu

Kategórie