Založ si blog

Budúcnosť

Čoraz viac ľudí odchádza za zárobkom. Delím ich na tri skupiny:

1. Absolventi škôl. Odchádzajú, lebo na Slovensku nenájdu prácu, zamestnávatelia chcú zamestnanca s praxou, a tú naši absolventi nemajú ako a kde získať. Idú teda preč. Mnohí z nich sa už nevrátia.

 

2. Ľudia v produktívnom veku, ktorí prišli o prácu. Len ťažko si nájdu nejakú, a ak majú čo i len najmenšiu možnosť za prácou vycestovať, a keď čo i len trošičku ovládajú cudzí jazyk, tak pôjdu. Títo ľudia majú rodiny. Dlhé odlúčenie týmto rodinám neprospieva. Ak sa vonku uchytia, tak sa rodiny spájajú, ale poväčšinou to tak nie je. Kôli dôstojnému životu prichádzajú o to najdôležitejšie, a to byť súčasťou života svojich detí, tie im dospejú, budú mať síce prostriedky na dôstojný život, ale prídu o pocit blízkosti svojho rodiča. V našich zemepisných končinách je zvykom sa postarať nielen o svoje deti, ale aj o svojich starnúcich rodičov. A to práca v cudzine znemožňuje, a otvára priestor domovom dôchodcov. Senior bude mať síce o seba postarané, ale nerieši to osobnú blízkosť jeho detí…Táto uponáhľaná doba nám berie niečo z našich tradícií, z našej jedinečnosti medzi národmi. Sami sa ukracujeme o jednu dôležitú súčasť nášho života…o múdrosť našich rodičov.

 

3. Ľudia, ktorí prácu majú, ale idú za lepším zárobkom. Na rozdiel od skupiny č. 2 títo ľudia nemusia odísť, ale vidina lepšieho zárobku je silnejšia. Plne ale platí to, čo som napísala v bode 2.

 

Určite má všetko svoje pre a proti. Hnevá ma ale, keď počúvam, že ako treba odiaľto vypadnúť, a posledný nech zhasne svetlo. To sú čo za reči? Veď tu sme doma. Kamkoľvek pôjdeme, tak všade budeme len prišelci. Zvykneme si, a časom sa budeme cítiť doma aj v novom prostredí. Ale urobíme zo seba rozpoltené osobnosti. Poznám ľudí, ktorí sú 20,30, aj viac rokov v cudzine. Keď sú tam, tak by boli najradšej tu, keď prídu tu, tak by už boli najradšej tam….Uznávam, že mnohí ľudia nemajú na výber, ale hromadný odchod našincov nič nerieši. Musí sa tu u nás doma niečo zmeniť, musíme si dať šancu na lepší život.

 

Zhrniem to asi takto:

Tu som sa narodila, tu som rástla, tu som dospela, tu som si založila rodinu, tu chcem pracovať, a tu chcem aj zomrieť. Mám tu svoj domov, v tejto zemi ležia kosti mojich predkov. Milujem túto krajinu, nikde inde na svete by som nedokázala byť šťastná. Viem to. Nechcem, aby moje deti boli ďaleko odo mňa, keď budú dospelí, a budú mať svoje rodiny. Chcem sa postarať o svojich rodičov, až príde čas. Tak ako sa patrí od veky-vekov. Raz sa chcem hrať so svojimi vnúčatami, chcem si ich  pritúliť, chcem ich zozmaznávať, vyvárať im dobroty….to sa cez skype nedá.

Chcem, aby táto krajina prosperovala, je mi jedno, kto v nej bude vládnuť, ale nie je mi jedno, keď volení zástupcovia ľudu sú naničhodníci, ktorí by v žiadnom inom zamestnaní neobstáli. Musí sa tu všeličo zmeniť. Trebárs nech máme úradnícku vládu, je mi naozaj srdečne jedno, ako sa bude volať systém, len nech funguje. Nech nemusíme odchádzať preč do cudziny za prácou, ako naši predkovia na začiatku 19. storočia. Výhovorky neobstoja. Treba pohnúť rozumom. Lebo ak nezačneme niečo s týmto celým robiť, tak naše deti budeme vidieť iba cez monitor, vnúčatám nebudeme rozumieť, ale ani oni nám, prídeme o svoje korene, a naša domovina sa stane nocľahárňou, a Eldorádom pre naničnodníkov a povaľačov.

Dúfam že ešte nie je neskoro.

Slovenské ľudové rozprávky

10.10.2012

V týchto dňoch ma skoro vystrelo. Započula som v správach debatu na tému násilia v rozprávkach, a o ich vhodnosti – nevhodnosti pre naše deti….to ako čo je? V rozprávke o Jankovi a Marienke sa vraj hneď v úvode dejú závažné trestné činy, ako obmedzovanie osobnej slobody ( ježibaba zavrie Janka do klietky), alebo hrôzostrašná scéna, keď na záver ježibaba [...]

Rómovia a my

22.03.2012

Raz, keď som bola ešte pubertiačka, som sa strašne rozčúlila na rómov. Už si nepamätám, že prečo, ale strašne som bola nahnevaná. Prišla som na návštevu k babke, posťažovala som sa. Pozorne si ma vypočula, a povedala mi jednu vetu, ktorú si pamätám dodnes….“ nie je väčšie nešťastie pre človeka, ako narodiť sa v cigánskej osade ako žena.“ Hneváme [...]

Cena vajec

20.03.2012

Vždy pred Veľkou nocou idú ceny vajec hore. Tento rok je ale zvláštny. Výhovorky, že obohatený chov, podľa mňa neobstoja. Veď predsa diskusia na tému „slepky a ich šťastný život“ sa tu vedie už dlhé roky. Legislatíva o zákaze klietkového chovu platí, bolo dostatok času sa pripraviť. Podľa mňa ale veľkochovatelia dúfali, že sa čosi udeje, že predsa zisk [...]

Hasičské auto / Hasiči / Požiar / Požiarnik /

Pre požiar vo Výbornej prišli o strechu nad hlavou takmer dve desiatky ľudí

23.04.2024 10:13

Pri požiari štyroch jednoduchých stavieb sa nikto nezranil.

charkov, veža, televízna

List z Charkova: Úder na televíznu veže bolí. Ale nezlomí

23.04.2024 10:00

Vidieť ste ju mohli takmer odkiaľkoľvek v meste, bola najvyššou stavbou Charkova. Pripomínala raketu, ktorá každú chvíľu vzlietne do vesmíru.

povina, krízový štáb

V okrese Kysucké N. Mesto vyhlásili mimoriadnu situáciu pre medvede

23.04.2024 09:56, aktualizované: 10:21

Rozhodol o tom krízový štáb, ktorý zvolali pre nedeľňajší útok medvedice na 34-ročného muža v Chránenej krajinnej oblasti Kysuce.

Gorazdova 27, bratislava, vila, Danko

Nielen prezidentská vila chátra. Štát odkúpil miliónové nehnuteľnosti aj pre šéfa parlamentu, nikto v nich však nebýva

23.04.2024 09:00

Žiaden šéf Národnej rady SR sa do nej totiž nenasťahoval, ani len v jej priestoroch neprijal žiadnu oficiálnu návštevu.

karolinocka

Ako vidím svet a dianie v ňom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 30249x
Priemerná čítanosť článkov: 2017x

Autor blogu

Kategórie