Založ si blog

Cirkev a jej názor

Znovu, ako už mnohokrát, sa ozvala najväčšia cirkev. Hovoria o tom, ako by mal vyzerať poriadok v našej krajine. Áno, veď zastupojú mnoho ľudí, tak predsa majú na to právo. Pozrime sa na to, čo vlastne navrhujú ( ale pozor, tento návrh je v pozícii požiadavky).

Zákaz interupcií – ja ako žena nie som zástancom umelého prerušenia tehotenstva, ale môj názor na túto problematiku je rovnaký, ako názor mojej devädesiatročnej babičky: až kňazi neplánovane otehotnejú a budú musieť riešiť svoju situáciu, nech je akákoľvek, potom nech riešia problém žien a ich tehotenstva. Dovtedy nech láskavo dajú pokoj. Nemajú ani vlastné rodiny, tak ako môžu poznať pocity žien…že zo spovedí?….hm.

 

Ochrana manželstva ústavným zákonom – manželstvo rieši zákon o rodine. Načo by bol dobrý ústavný zákon? Aby sa sťažil rozvod? Alebo aby bol rovno znemožnený? A na čo by to tak asi mohlo byť dobré….aby dvaja boli nútení spolu byť aj keď nechcú? Alebo by mali trpieť v nefungujúcom zväzku? NO, až pánom kňazom zrušia celibát, a budú sa môcť ženiť, tak nech sa potom vyjadrujú k manželskému životu.

 

Obmedzenie podpory antikoncepcie – aká to krásna veta. Hurá do stredoveku. Milovanie: jedine za účelom splodenia potomstva. Generálna blbosť.

 

Zákaz práce v nedeľu a počas štátnych sviatkov – sú prevádzky, kde je takáto práca nutná. Tu vidím priestor na diskusiu, ale určite nie zákazom. Skôr diskusiou medzi zamestnávateľmi a zamestnancami. Nie každému takáto práca vadí, a zvlášť vtedy, ak za ňu dostane príplatky.

 

Zmluvy o finančnom zabezpečení kat. cirkvi – tak tu by som sa pozastavila na chvíľočku. Už teraz dostávajú jednotlivé cirvi peniaze na svoje fungovanie vrátane platov duchovných aj laických zamestnancov od štátu. Čo by presne mala obsahovať zmluva, ktorej schválenie priamo vychádza z nezrušitelnej zmluvy so Svätou stolicou? Od kedy je Slovensku cirkevným štátom, a od kedy je RKC náboženstvo štátnym náboženstvom? V rámci reštitúcií sa vrátili majetky aj cirkvám. Na rozdiel od bežných ľudí, ako aj inštitúcií sú cirkvi oslobodené od daní. Svoje majetky prenajímajú za trhové ceny. Prečo by v časoch celosvetovej krízy mali byť financovaní ešte aj nad tento rámec? Navrhla by som reformu zákona o dani z príjmov, a to spôsobom, že každý jeden veriaci by mohol zo svojich odvedených daní rozhodnúť, koho podporí určitým percentom. Či niektorú cirkev, alebo nejakú inú organizáciu, alebo nikoho, a vtedy peniaze zostanú v štátnom rozpočte. Následne by som uzákonila odluku cirkvi od štátu.

 

Naša krajina je konzervatívna. Aspoň tak sa tvári. Musíme si ale uvedomiť, že vstupovanie cirkví do verejného života nie je šťastným riešením. Nech majú poradný hlas. Ale všetky, koľko ich je, a nie len tá naväčšia. Štát tvoria ľudia. Tí majú svoje presvedčenie, a majú možnosť posúdiť, kto ich záujmy bude hájiť. Vierovyznanie nech zostane tam, kam patrí, a netreba dovoliť, aby jedno vierovyrnanie riadilo život všetkým občanom tejto republiky.

 

Sama som veriaca, a žijem podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia. Cirkevní predstavitelia zabudli na jednu dôležitú pravdu: Nesúď, lebo budeš sám súdený.

Slovenské ľudové rozprávky

10.10.2012

V týchto dňoch ma skoro vystrelo. Započula som v správach debatu na tému násilia v rozprávkach, a o ich vhodnosti – nevhodnosti pre naše deti….to ako čo je? V rozprávke o Jankovi a Marienke sa vraj hneď v úvode dejú závažné trestné činy, ako obmedzovanie osobnej slobody ( ježibaba zavrie Janka do klietky), alebo hrôzostrašná scéna, keď na záver ježibaba [...]

Rómovia a my

22.03.2012

Raz, keď som bola ešte pubertiačka, som sa strašne rozčúlila na rómov. Už si nepamätám, že prečo, ale strašne som bola nahnevaná. Prišla som na návštevu k babke, posťažovala som sa. Pozorne si ma vypočula, a povedala mi jednu vetu, ktorú si pamätám dodnes….“ nie je väčšie nešťastie pre človeka, ako narodiť sa v cigánskej osade ako žena.“ Hneváme [...]

Cena vajec

20.03.2012

Vždy pred Veľkou nocou idú ceny vajec hore. Tento rok je ale zvláštny. Výhovorky, že obohatený chov, podľa mňa neobstoja. Veď predsa diskusia na tému „slepky a ich šťastný život“ sa tu vedie už dlhé roky. Legislatíva o zákaze klietkového chovu platí, bolo dostatok času sa pripraviť. Podľa mňa ale veľkochovatelia dúfali, že sa čosi udeje, že predsa zisk [...]

NR SR, protest

Pred parlamentom sa zišli stovky ľudí. Protestovali proti zásahom do kultúry i životného prostredia

16.04.2024 19:48

Poukázali na to, že vláda má vynakladať maximum úsilia, aby sa kľúčové piliere demokracie mohli rozvíjať slobodne, participatívne a udržateľne.

Izraelskí vojaci / IZ Armáda / Pásmo Gazy / Tank /

Izraelská armáda tvrdí, že zabila veliteľa Hizballáhu

16.04.2024 19:19

Tá uviedla, že jedno z jej lietadiel „zasiahlo a zlikvidovalo“ veliteľa Hizballáhu v oblasti Ain Ebel v Libanone.

munícia, 155

Slovensko sa zbierkou pripojilo k iniciatíve českej vlády na nákup munície pre Ukrajinu

16.04.2024 18:40

Do zbierky sa zapojilo už viac ako dvadsať krajín. Ako pripomenulo občianske združenie Mier Ukrajine, slovenská vláda sa pridať odmietla.

Rusko oteplenie záplavy Orenburg Tomsk rieka

Ruské úrady nariadili evakuáciu záplavami ohrozených lokalít na západe Sibíri

16.04.2024 18:20

Obyvatelia záplavami postihnutých regiónov sa sťažujú na nedostatok pomoci zo strany miestnych i federálnych úradov.

karolinocka

Ako vidím svet a dianie v ňom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 30229x
Priemerná čítanosť článkov: 2015x

Autor blogu

Kategórie